DK Dyr
Februar 09, 2010, 10:31:48 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Modtog du ikke en aktiveringsmail?

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:

Hjem   Hjælp Log på Registrér  
Sider: [1]   Gå ned
  Udskriv  
Forfatter Emne: neutralisering af hvalpe  (Læst 445 gange)
Anastasia
Gæst
« Dato: Januar 05, 2007, 01:12:38 »

ved nogen hvor tidligt det er forsvareligt at neutralisere en hunde hvalp?
Logget
tervueren
St. Medlem
**

Beskeder: 732

Beauty

« Svar #1 Dato: Januar 05, 2007, 10:26:34 »

Hivs du går ind på Netdyredoktor. Så skriver de at ved tæver skal man gøre det inden første løbetid, så nedsætter man risikoren for at få brystkræft.
Ved hanhunde står der ikke noget.
Men jeg ville nok vente med at gøre det hunden er omkring 6-9 måneder.

Men noget helt andet, hvorfor vil du have din hvalp neutraliseret????

Jeg syntes det synd, hvis hunden ikke fejler noget.
Men er den gammel og ikke mere skal bruges i avl. Men bare gå som hyggehund blandt de andre avls hunde, ja så syntes jeg det er ok.

At begge mine er blevet neutraliseret skyldes at tæven fik en meget krafig underlivsbetændelse i forbindelse med hvalpe fødsel. Det var enten livmoder væk eller min elskede tæve ville være død for mig.
Og vores hanhun blev fordi han ikke skulle parre vores tæve hvalp som han er far til. Og pga at han var så meget oppe at køre her hjemme. Han ville ikke tage på i vægt og han var konstant stresset. Det har virkelig hjulpet på ham og til træning er han blevet meget mere rolig.
Logget

Belgisk hyrdehund " Tervueren"
www.tervueren-als.dk
Bon Vitalis
St. Medlem
**

Beskeder: 160

« Svar #2 Dato: Januar 05, 2007, 11:15:24 »

Wink
« Sidste ændring: Marts 20, 2007, 11:50:47 af Bon Vitalis » Logget

"En rigtig hund - vejer da mindst 100 pund"   
          www.bonvitalis.dk
Anastasia
Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 06, 2007, 01:01:49 »

hejsa
ja jeg tror også det er et meget brand varmt emmne, jeg her har fået fat i.
men det er nu mest af nysgerrighed.
da jeg jo også er katteri med Main Coon og N skov katte, og jeg der ved det er normalt at neutralisere killingerne inden de kommer i deres nye hjem, så der ikke bliver alle de here løse katte som der jo er så rigeligt af i forvejen.

og har så læst nogle artikler hvor der er lavet undersøgelser, på om det har nogle indvirkninger på hundene og kattene at blive neutraliseret ved fx. 10 ugers alderen og de resultater der foreligger er serdeles posetive over for det.
og synes egentlig det er ved at være et stort problem med at for mange mennesker lige skal lave hvalpe, uden at ane hvad de foretager sig.

og tænkte så....... om nogen her i DK gør med hvalpe som i USA med hvalpe der bliver solgt som kæle hund?

hvis man vil se en af de artikler jeg har læst kan man klikke på linket her:
http://www.kennel-compareo.dk/index.asp?ArtId=11120&ActiveMenu=12515

Logget
ivanda
Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 06, 2007, 08:08:13 »

hejsa må jeg ikke lige stille et spørgsmål jeg har tænkt over det er godtnok ikke hund.du skriver selv at du har katteri.nu har jeg fået neutraliseret flere katte,og hver gang har foskellige dyrlæger sagt vent til de er 6 -9 mdr.hvorfor det når avlere gør det inden 12 uger? jeg ved godt at de er for der ikke skal avles på dem-men hvad er forskellen
mvh anitta
Logget
Anastasia
Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 07, 2007, 23:49:58 »

som jeg ser det, ud fra de artikler jeg har læst indtil nu, så må det være dyrlægernes uvidenhed, der får dem til at sige man skal vente, fo der er øjensynlig ikke noget negativt ved at gører det tidligere, end der ellers ville være.

men tror også en del dyrlæger ikke er van til at operere på så unge og små dyr og det er måske ikke bare lige at gå igang med?
Logget
Sider: [1]   Gå op
  Udskriv  

Gå til: